FAQ

Nedenfor kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål til vores kundeservice. Hvis dit spørgsmål ikke findes nedenfor, er du altid velkommen til at kontakte os.

Find kontaktoplysninger til den lokale udlejningsforretning her

 

Kontakt Autokonzept kundeservice:

+45 70 60 60 29

Kundeservice@autokonzept.dk

 

Mandag - torsdag: 8.00 - 15.30

Fredag: 8.00 - 15.00

 

1. Hvor gammel skal jeg være for at leje en bil?

Du skal minimum være 21 år gammel for at leje bil hos Autokonzept Biludlejning. Nogle udlejningsforretninger opkræver et ung chauffør-tillæg for chauffører under 25 år.

 

2. Hvor mange år skal jeg have haft kørekort, for at kunne leje en bil?

Du skal have haft kørekort i minimum to år, for at du kan leje bil hos os.

 

3.  Kan jeg afhente lejebilen et sted og afleverer den et andet sted?

Nej, desværre. Lejebilen skal afhentes og afleveres hos samme udlejningsforretning.

 

4. Hvad er et udlejningsdøgn?

Vores udlejningsdøgn er á 23-timers varighed fra morgen til morgen.

 

5. Hvornår skal jeg betale for min booking?

15% af det samlede lejebeløb trækkes, på betalingskort, ved booking. Den resterende del af lejen hæves på betalingskortet to dage før afhentning. Samtidig hæves et beløb, svarende til det i kontrakten aftalte depositum. Det er dit ansvar, at det nødvendige beløb er til rådighed på kortet.

 

6. Kan jeg betale lejeprisen for min booking kontant?

Når du booker bilen online, kan det kun ske med et gyldigt betalingskort. Booker du bilen telefonisk hos den enkelte biludlejningsforretning, tillader nogle udlejningsforretninger kontantbetaling ved afhentning. Depositum skal dog altid betales med betalingskort hvor vi også tilbagebetaler beløbet til.

 

7. Kan en anden betale for min booking?

Såfremt kortholder er en anden, skal denne ligeledes registreres som Lejer og hæfter således solidarisk med den oprindelige Lejer.

 

8. Hvordan får jeg ekstra kilometer til min booking?

Du kan tilkøbe ekstra kilometer ved booking (pr. 100km) ellers vil du blive opkrævet for de overkørte kilometer ved aflevering. Der er ofte rabat på de ekstra kilometer, hvis de tilkøbes på forhånd.

 

9. Hvad koster ekstra kilometer?

Prisen på de ekstra kilometer afhænger af biltype og hvor mange kilometer du skal bruge.

 

10. Hvem skal jeg kontakte hvis jeg har ændringer til bookingen?

Hvis du har ændringer til billejen, skal du kontakte udlejningsforretningen direkte.

 

11. Hvem må føre lejebilen?

Lejebilen må kun føres af lejeren og de ekstra chauffører, der er påført kontrakten. Føres lejebilen af en anden person end de personer, der er registreret i kontrakten som lejer eller fører, frafalder forsikringsrettighederne ved skade eller ulykke og både fører og lejer kan få en bøde.

 

12. Kan jeg få leveret lejebilen?

Nogle udlejningsforretninger tilbyder levering og afhentning af lejebilen på ønsket adresse, mod betaling.

 

13. Hvornår skal lejebilen senest afhentes?

Afhentnings- og afleveringstidspunktet kan variere fra udlejningsforretning til udlejningsforretning, men afhentning kan ske i hele udlejningsforretningens åbningstid.

 

14. Hvad er reglerne for udlandskørsel ved billeje?

Det er op til udlejningsforretningerne at afgøre om lejebilen må køre i udlandet. Derfor aftales dette direkte med udlejningsforretning. På enkelte lejebiler er det muligt at tilvælge udlandskørsel i købsprocessen.

 

15. Er det tilladt at medbringe dyr i lejebilen?

Det er kun tilladt at medbringe dyr i lejebilen, hvis dette er aftalt med udlejningsforretningen.

 

16. Hvad skal jeg medbringe når jeg skal afhente min lejebil?

Du skal medbringe bookingsbekræftelse, sygesikringsbevis, kørekort og det betalingskort bookingen er foretaget med. Er i flere chauffører, skal du også medbringe en kopi af disses kørekort.

 

17. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at forlænge min booking?

Ønskes lejeperioden forlænget skal du senest 1 time inden lejeperiodens udløb kontakte Udlejningsforretningen og indgå aftale herom. Forlængelsen er dog først gyldig, når du har modtaget en skriftlig bekræftelse.

 

18. Hvad gør jeg, hvis jeg får en parkeringsbøde eller en fartbøde?

Lejer er ansvarlig for betaling af gebyrer, afgifter og bøder, som bliver pålagt lejebilen under lejeperioden. Udlejningsforretningen forbeholder sig retten til at pålægge administrationsomkostninger i forbindelse med opkrævning af bøder og afgifter, som ikke er betalt af lejer ved aflevering.

 

19. Hvornår skal lejebilen senest afleveres?

Lejebilen skal senest afleveres til det i kontrakten angivne tidspunkt, som kan variere fra udlejningsforretning til udlejningsforretning. Nogle udlejningsforretninger har en nøgleboks, så bilen også kan afleveres udenfor åbningstid.

 

20. Hvilken stand skal lejebilen afleveres i?

Bilen skal afleveres i samme stand som ved afhentning. Husk derfor at rengøre bilen indvendig og udvendig, ved unormal brug. Udlejningsforretningen forbeholder sig retten til at opkræve et rengøringsgebyr, hvis bilen ikke er ren ved aflevering.

 

21. Er brændstof gratis?

Nej desværre. Lejebilen skal afleveres med mindst samme mængde brændstof som ved afhentning.  

 

22. Hvornår får jeg mit depositum tilbage?

Depositum tilbagebetales 30 dage efter afleveringsdagen. Depositum holdes i 30 dage i tilfælde af at der kommer efteropkrævninger som p-bøder, fartbøder osv.

 

23. Hvordan annullére jeg en booking?

Du kan annullere en booking ved at kontakte den lokale udlejningsforretning telefonisk. Annulleringen er først gældende, når du har modtaget en skriftlig bekræftelse herom.

 

24. Hvornår kan jeg senest annullere en booking?

Du kan frit annullere en booking op til 48-timer før afhentningstidspunkt. Du vil blive opkrævet et gebyr på 150 dkr.

 

25. Hvem skal jeg kontakte hvis jeg har spørgsmål til leje af bil?

Du kan kontakte den enkelte udlejningsforretning, hvis du har specifikke spørgsmål til en bil eller afhentnings- og afleveringstidspunkter og lign. Har du generelle spørgsmål vedr. billeje kan du kontakte Autokonzept kundeservice.